You are using an outdated browser. Upgrade your browser today to better experience this site.

Cebeo en leveranciers zorgen voor upgrade van belangrijke diensten

Tevreden klanten: daar streef je naar, elke dag opnieuw. Cebeo steekt daarom, samen met Schneider Electric en Siemens, meer dan één tandje bij om de servicekwaliteit nog te verbeteren. Maarten Rood (Market Manager Industry) en Jappe Bulckaen (medewerker Service Development) vertellen wat je mag verwachten.

Maarten Rood (Market Manager Industry)

Jappe Bulckaen (medewerker Service Development)

 

“Elke minuut stilstand in de processen van industriële eindklanten, is er een te veel.”

 

Herstellingen en garantie

Herstellingen en garantie

De eerste zorg van een groothandel is de distributie van hoogwaardige producten. Treedt er vroeg of laat toch een probleem met een artikel op, is het natuurlijk de bedoeling dat zo snel en goed mogelijk op te lossen.

“In functie daarvan zijn we volop bezig om de flow van herstellingen en garanties verder te optimaliseren”, getuigt Jappe Bulckaen. “Daarom stemmen we de processen die dat moeten faciliteren, naadloos af op die van respectievelijk Schneider Electric en Siemens. Momenteel zijn we die flows uitgebreid aan het testen, zodat we eventuele pijnpunten kunnen opsporen en adequaat aanpakken. Op termijn streven we ernaar om dit voor verschillende industriële merken te optimaliseren.”

Herstellingen en garanties zijn essentiële services voor zowel de fabrikant als de groothandel. “Het lijkt de evidentie zelve dat die processen gesmeerd lopen, maar in de praktijk is dat niet altijd zo”, vult Maarten Rood aan. “Daarom zetten we nu alle zeilen bij om onze klanten ook op dat vlak helemaal te ontzorgen. Iedereen snapt maar al te goed dat elke minuut stilstand in de processen van industriële eindklanten, er een te veel is. Om dat zo goed mogelijk op te vangen, zijn er omruilingen mogelijk en is er een breed assortiment aan wisselstukken beschikbaar bij onze partners.”

 

Technische bijstand

Technische bijstand

Het Cebeo-industrieteam heeft door de jaren heen een brede en diepe knowhow en productkennis opgebouwd. “Dat is een eeuwigdurend proces, waarvoor we intens samenwerken met onze partners”, benadrukt Maarten Rood. “Klanten moeten weten dat ze niet alleen voor de leveringen van de producten zelf, maar ook voor passende technische ondersteuning bij ons terecht kunnen. Via hun contacten met vertegenwoordigers, met de medewerkers in de filialen, telefonisch of via mail kunnen ze laten weten voor welke diensten ze op ons rekenen. Eén daarvan is bijvoorbeeld ‘Commissioning via E-learnings’. Deze staat beschikbaar op onze website, maar de klanten kunnen ook altijd onze specialisten contacteren als het over complexere instellingen of software-integraties gaat.”

Cebeo maakt werk van de optimalisatie van deze diensten door hiervoor specifieke draaiboeken op te stellen. “Het is de bedoeling om voor elke specifieke dienst gedetailleerde procedures te bepalen, te documenteren én te centraliseren, zodat we komen tot een eenduidige, kwalitatieve aanpak die voor iedereen glashelder is”, pikt Jappe Bulckaen in. “De finetuning van deze services is een proces van lange adem. We zijn er wel rotsvast van overtuigd dat dit zal leiden tot een meerwaarde die onze klanten absoluut zullen voelen.”

 

Software en programmering

Software en programmering

De sturing van machines is een aspect dat al jaren van belang is. “Het programmeren van PLC’s is iets wat we zelf beheersen, maar waar we klanten ook opleidingen voor aanbieden (zie artikel over Cebeo Campus). Een aspect dat extra aandacht verdient, is de registratie van abonnementen voor software-upgrades. Softwarelicenties zullen almaar verder in belang toenemen. Cebeo zal dit in zijn serviceassortiment integreren.”

 

 


 

TERUG NAAR CEBEO industry 6

 

Contact
Wij gebruiken  cookies
Wij gebruiken  cookies  om uw gebruikerservaring te verbeteren.