Services bieden is cruciaal en prioritair in de strategie van Cebeo
De Belgische installateur kent Cebeo als een toonaangevende groothandel voor elektrotechnische componenten. Dat klopt ook, alleen doet de Belgische marktleider zoveel meer dan dat. Door de jaren heen is een breed dienstenaanbod ontwikkeld, dat in de toekomst nog meer op de noden van de klant zal worden afgestemd. “We willen ons blijven differentiëren door de meerwaarde die we op dat gebied creëren”, vertellen Christian Van Wallendael (Vice President Business Strategy & Transformation) en Jappe Bulckaen (medewerker bij Service Development).
24-uurservice is kers op de taart van logistieke diensten bij Cebeo
Het zal je maar overkomen: je bent als installateur bij je bestelling één cruciale technische component vergeten, waardoor je niet verder kan. Of tijdens het weekend is een deel van de sturing uitgevallen, die je industriële eindklant ertoe noopt zijn productie of bedrijfsprocessen plots tijdelijk stop te zetten. Op dat moment is kunnen vertrouwen op de nonstopdienstverlening van Cebeo, een enorme troef. Het is één van de manieren waarmee Cebeo bewijst dat het voor klanten nog een versnelling hoger kan schakelen. Philip Depoortere (Assistant Warehouse Manager) en Piet Van Eenoo (Senior Project Manager) leggen uit hoe dat in zijn werk gaat.
Cebeo en leveranciers zorgen voor upgrade van belangrijke diensten
Tevreden klanten: daar streef je naar, elke dag opnieuw. Cebeo steekt daarom, samen met Schneider Electric en Siemens, meer dan één tandje bij om de servicekwaliteit nog te verbeteren. Maarten Rood (Market Manager Industry) en Jappe Bulckaen (medewerker Service Development) vertellen wat je mag verwachten.
Schneider Electric ondersteunt klanten via Cebeo
Meer en meer vragen machinebouwers en ondernemingen die zelf een productie-eenheid hebben, bijkomende dienstverlening van de fabrikant. Dat is onder meer zo bij investeringen in producten zoals snelheidsregelaars en controllers. “Om aan die behoefte tegemoet te komen, hebben wij samen met Cebeo een aantal services opgezet die deze verwachtingen inlossen”, zegt Henderik Buydens, Sales Support & Service Manager Industrial Automation bij Schneider Electric.
Drievoudige support is essentieel voor Siemens
Ook klanten van Siemens blijven op geen enkel moment in de kou staan als er zich een probleem stelt met één van hun producten. Wim Ureel, Sales Manager van de serviceafdeling, doet uit de doeken op welke manieren je als Belgische klant op gepaste ondersteuning kan rekenen.
Productie van stuurborden betekent grote hulp voor machinebouwers
Machinebouw is een complexe stiel, die brede én diepe expertise vraagt. Omdat het niet voor iedere daarin gespecialiseerde onderneming haalbaar is om voor elk facet een eigen expert in huis te hebben, is het heel handig dat Cebeo de engineering, productie en indienstneming van de stuurborden behartigt. “We merken dat we hiermee een belangrijke kopzorg wegnemen van die specifieke klanten”, vertelt Wouter Vierstraete, manager van Cebeo Solutions for Industry.
Respons van klanten is heilzaam om services verder te verbeteren
Voor de verdere uitwerking van onze afdeling ‘Service Development’, trekt Cebeo alle stakeholders mee in het bad. Dat impliceert onder meer duidelijke communicatie en onderling goed afgestemde diensten met onze leveranciers, maar ook de inbreng van onze klanten is ontzettend belangrijk. Daarom zetten we nu nog gerichter in op klantenbevragingen en zullen we die respons krachtdadiger omzetten in de juiste acties.