Het exclusieve hotel ‘1898 – The post’ op de Gentse Korenmarkt is van topklasse, en dat geldt ook voor de KNX-automatiseringsoplossing. De informatie uit het gebouwenbeheersysteem wordt ingezet om de taak van het hotelpersoneel te vereenvoudigen.
Maar hoe ondersteunt de KNX-installatie het hotelpersoneel?
De boekingssoftware van het hotel werd gekoppeld met de KNX-installatie. Op die manier kunnen de basisinstellingen voor de dimbare verlichting, verwarming en airconditioning geactiveerd worden tijdens de check-in van de gasten, zonder dat de receptioniste hiervoor iets moet doen.
“Verschillende dashboards vereenvoudigen de taak van het personeel, telkens wel met eenzelfde achterliggende logica”, aldus de integrator.
Dashboards
De mensen van de poetsploeg beschikken over een op maat gemaakt dashboard.
- Wanneer het systeem geen activiteiten registreert in de kamer – verlichting, stopcontacten, verwarming – ontvangen ze een melding dat de kamer vrij is voor schoonmaak.
- Via een lange druktoetsactie in combinatie met hun badge in de kaarthouder activeren ze er de sfeer ‘onderhoud’, waarbij alle verlichting op volle kracht inschakelt.
.png)
KNX
- KNX is interessant voor algemeen gebouwmanagement, maar ook voor de aansturing van individuele lokalen. Het is dus perfect mogelijk om per kamer in te grijpen.
- Het KNX-signaal wordt digitaal over één bus gestuurd. Één kabel volstaat om alle kamers, de lounge en de ontbijtruimte te automatiseren.
Integrator: Dynamitec
Klant: Hotel 1898 The Post