You are using an outdated browser. Upgrade your browser today to better experience this site.

Coronavirus - Update

Videoboodschap van CEO Alexander Dewulf

4 april 2020

Beste klant, beste leverancier,
Bij het ingaan van het Paasverlof, staat CEO Alexander Dewulf erop om jullie persoonlijk toe te spreken.

 

 


 

Cebeo blijft er in deze corona-periode alles aan doen om jullie optimaal van dienst te zijn. Omdat niet al onze medewerkers aan het werk blijven, raden we aan om bij vragen het algemeen nummer te bellen, of te mailen naar het algemeen mailadres (bv. brugge@cebeo.be). Zo vermijden we dat jullie oproepen onbeantwoord blijven.

Raadpleeg onze filialenpagina voor de correcte contactgegevens.

 

Aangepaste openingsuren filialen

27 maart 2020

Cebeo doet er in deze corona-tijden alles aan om het niveau van zijn dienstverlening zo hoog mogelijk te houden. Het doet ons plezier dat jullie massaal gebruikmaken van onze uitgebreide nachtsas service.

Om deze continuïteit verder te garanderen, hebben we besloten om de openingsuren van onze filialen licht aan te passen. Doorgaans betekent dit dat we één uur vroeger dichtgaan (16u).

Een bestelling doorgeven om te laten klaarzetten in het nachtsas, kan tot 15u. Let wel: enkel voor  bestellingen die worden klaargemaakt uit de voorraad van het filiaal. Onze medewerkers in de filialen blijven wel telefonisch bereikbaar tot 16u. Uitzonderingen op dit regime zijn mogelijk, afhankelijk van filiaal tot filiaal. Raadpleeg daarom zeker de filialenpagina op onze website.

Ook onze vertegenwoordigers blijven ter beschikking. De Cebeo e-shop blijft uiteraard 24/24 beschikbaar. Leveringen gaan tot nader order gewoon door. Hou rekening met mogelijke vertragingen door verminderde aanvoer van leveranciers.

 



Bericht van CEO Alexander Dewulf

25 maart 2020

Beste klant,

De voorbije dagen zijn ongetwijfeld ook voor jou en je dierbaren niet zoals gebruikelijk verlopen. Bij Cebeo stellen we dan ook alles in het werk om jullie op een zo ‘normaal’ mogelijke manier van dienst te zijn. De continuïteit van onze activiteiten, en de gezondheid van onze medewerkers, klanten en suppliers, staan hierbij vooraan.

Transport en logistiek

Onze logistiek, transport en e-commerce blijven functioneren met levering bij jou thuis, op de firma of de werf. Vandaag voor 19u besteld, is morgen bij jou geleverd (kabelcoupes voor 15u). Hou in deze periode wel rekening met mogelijke vertraging door verminderde bevoorrading van leveranciers. Raadpleeg de stock zoals steeds op onze e-shop. Vermeld bij thuislevering zeker een Gsm-nummer van een contactpersoon, en meld het onze chauffeur indien de manier van receptie op het bedrijf gewijzigd is, bijvoorbeeld door sluiting van magazijnen.

Aangepaste service filialen

Zoals je ongetwijfeld vernomen hebt via onze eerdere communicaties, of inmiddels gemerkt hebt tijdens jouw filiaalbezoek, is onze toonbankservice tijdelijk non-actief. Dit om optimaal gehoor te geven aan de maatregelen die de overheid oplegt, en ons steentje bij te dragen aan het afremmen van de verspreiding van het coronavirus. Onze filialen zijn wél bereikbaar, telefonisch of per mail.

Plan je bezoek goed, hou regelmatig onze filialenpagina in het oog voor updates en eventuele sluitingen van filialen. Dankzij ons uitgebreid filialennetwerk is er altijd wel een vestiging in jouw buurt geopend.

Nachtsas 24/24

Onze dienstverlening via het nachtsas hebben we uitgebreid. We zijn dan ook blij te merken dat deze afhaalservice op volle toeren draait. Deze dienst die we al jaar en dag aanbieden, bewijst in deze crisisperiode meer dan ooit zijn nut. Met je persoonlijke code kan je nu 24/24 terecht in het sas voor het oppikken van jouw bestelling.

Click & Collect

Onze click & collect service is actief. Dit betekent dat jouw order (via e-shop, mobile app, mail of telefoon) één uur later beschikbaar is voor afhaling in het nachtsas. De enige voorwaarde is dat jouw bestelde materiaal op dat moment op stock is in het filiaal.

Onze mensen

En niet te vergeten: onze medewerkers staan voor jou klaar! Ook in deze periode kan je met al jouw vragen rond projecten, facturatie, credit management… rekenen op onze uitstekende dienstverlening.

Geef jouw sluitingsdagen door

Sluit je, al dan niet gedwongen, voor bepaalde tijd? Geef ons zeker jouw sluitingsdagen door. Zo vermijd je transportkosten voor een levering die nooit heeft plaatsgevonden.

We doen ons uiterste best om optimaal te communiceren in deze tijd waarin wijzigingen elkaar snel opvolgen. Op deze pagina verzamelen we alle laatste updates.

We hopen jullie in goede gezondheid te mogen blijven ontvangen. Bij Cebeo ben je meer dan welkom!

Alexander Dewulf
CEO Cebeo & Sonepar Belgium


 

Cebeo gebruikt nachtsas om klanten te bevoorraden

Reportage Focus-WTV  |  19 maart 2020

 

 



Bericht van CEO Alexander Dewulf

18 maart 2020

Beste relatie,

Gisteren nam de overheid de beslissing dat alle niet-essentiële winkels vandaag, 18 maart, om 12u00 moeten sluiten. Als toeleverancier van een groot aandeel essentiële diensten (ziekenhuizen, brandweer, politie, …) streeft Cebeo naar maximale dienstverlening terwijl we de veiligheid van onze klanten, medewerkers en suppliers maximaal willen garanderen.

Continuïteit en uitbreiding toegang (nacht)sas

Om de overheidsregels maximaal te volgen én om interpersoonlijke contacten volledig uit te sluiten, met als doel de verspreiding van het coronavirus in te dammen, worden alle toonbanken vanaf deze middag gesloten. We sluiten geen filialen.

Om onze continuïteit te verzekeren en onze maatschappelijke rol als essentiële dienstverlener te vervullen, heeft Cebeo besloten om afhaling in het nachtsas mogelijk te houden, en zelfs uit te breiden. (meer info over bestelprocedure) We vragen onze klanten om zo veel mogelijk hun bestellingen te doen via de Cebeo e-Shop en voor levering of afhaling in een nachtsas te kiezen. Binnengaan in een filiaal om te winkelen zal dus niet meer mogelijk zijn. Levering op de werf of thuis blijft ongewijzigd mogelijk.

De toegang van het nachtsas wordt maximaal uitgebreid. Je kan dus 24u op 24u jouw bestelling afhalen. Elke klant zal toegang krijgen met zijn persoonlijke code. Let op: Niet alle filialen hebben een nachtsas, volgende filialen worden gesloten: Cebeo Jette, Soignies en Doornik (voormalig filiaal La Technique).

Dienstverlening

Onze telefonische dienstverlening en ondersteuning over alle mogelijke vragen over leveringen, projecten, facturatie, credit management… blijft verzekerd.

 

Hoe snel kan ik mijn producten krijgen?

  • Producten met stockcode A zijn op voorraad in het filiaal. Je kan ze online bestellen en dezelfde dag nog afhalen in het nachtsas. Controleer of het product dat je wil bestellen op voorraad is in de het filiaal van je keuze.
  • Producten met stockcode B zijn op voorraad in ons Centraal Distributie Centrum en kan je ook afhalen in het nachtsas, vanaf de volgende dag, indien ze besteld zijn voor 19u (Kabelcoupes dienen besteld te zijn voor 15u).
  • Producten met stockcode C zijn meestal niet op voorraad. Cebeo is daar afhankelijk van de levertijden van de leveranciers.

 

Click & collect

Onze Click & Collect service wordt geactiveerd. Dit betekent dat bestellingen via e-mail, telefoon, de Cebeo e-shop en de Cebeo mobile app, één uur later kunnen worden afgehaald in het nachtsas van jouw voorkeur. De enige voorwaarde is dat het bestelde materiaal op dat moment in het filiaal op stock is.

We stellen alles in het werk om de continuïteit van onze activiteiten zo goed mogelijk te handhaven. In crisistijd is het cruciaal dat iedereen op elk moment over de juiste informatie beschikt. Wij zullen dan ook op geregelde tijdstippen communiceren, indien nodig. Raadpleeg hiervoor ook zeker de Cebeo website en e-shop.

We volgen alle maatregelen van overheidswege nauw op, en stellen een strikte hygiëne voorop om het coronavirus af te remmen. We drukken iedereen die in het nachtsas komt op het hart de gekende hygiënemaatregelen en social distancing uit te voeren.

Onze medewerkers blijven tot uw dienst. In de mate van het mogelijke blijven we een maximale dienstverlening verzekeren.

Alexander Dewulf
CEO Cebeo & Sonepar Belgium


 

Bericht van CEO Alexander Dewulf

17 maart 2020

 

Beste relatie,

Het coronavirus heeft een impact op het dagelijks leven van velen. In het bijzonder ouderen en zwakkeren worden zwaar getroffen, maar ook voor ouders, ondernemers, professionelen en studenten zijn het moeilijke tijden.

Indien we er als maatschappij in slagen om samen te werken, dan zullen we ons als gemeenschap ook door deze moeilijke periode slaan. Mijn oprechte steun gaat ook uit naar alle gezondheidsmedewerkers die elke dag het beste van zichzelf geven.

Rol crisiscomité

Als marktleider in België vervult ook Cebeo een belangrijke maatschappelijke functie. In deze crisisperiode willen we die rol extra kracht bijzetten door het nemen van weloverwogen beslissingen ten gunste van zowel de volksgezondheid als de economische activiteit. Ons speciaal daartoe opgericht crisiscomité monitort de ontwikkelingen van uur tot uur, en (her)evalueert de eigen situatie van dag tot dag. Het crisiscomité is samengesteld uit de Directie en de regiomanagers.

Om de veiligheid van onze eigen medewerkers, klanten en leveranciers zo goed mogelijk te beschermen, nemen we alle mogelijke preventiemaatregelen in acht. Uiteraard doen we er tegelijkertijd alles aan om onze dienstverlening op het gebruikelijke hoge peil te handhaven. Gelieve de richtlijnen die gelden in onze filialen ook met verantwoordelijkheidszin op te volgen.

Filialen

De werking en openingsuren van de filialen blijft onveranderd (uitgezonderd filialen met zaterdagopening). Alle hygiënemaatregelen worden nauwlettend in acht genomen. Indien je niet naar een filiaal wenst te komen, dan is de Cebeo e-shop zoals steeds een uitstekend alternatief. Onze e-commerce blijft zoals altijd werken.

Uiteraard volgen we ook in onze kantoren, bij onze logistieke diensten en in de verkoop alle hygiënemaatregelen nauwlettend op. Teams worden opgesplitst in kleinere groepen, en thuiswerk wordt gestimuleerd. Dit alles om een verdere verspreiding van het coronavirus maximaal tegen te gaan.

Campus opleidingen

Alle opleidingen en evenementen zijn tot nader order opgeschort. We doen ons best om zoveel mogelijk opleidingen waarvoor al inschrijvingen waren te verplaatsen naar een latere datum. We komen hier op een later tijdstip op terug, wanneer het organiseren van dergelijke bijeenkomsten opnieuw opportuun is.

Verder kunt u zeker rekenen op de volle inzet en toewijding van onze beschikbare medewerkers. Wij zullen een maximale dienstverlening in de mate van het mogelijke blijven verzekeren.

Communicatie is in deze periode van onzekerheid cruciaal. We zullen dan ook op geregelde tijdstippen communiceren, indien nodig. Hou ook onze website en de Cebeo e-shop in de gaten voor eventuele updates.

We wensen u en uw dierbaren veel sterkte en doorzettingsvermogen de komende periode en hopen elkaar weer gezond te kunnen ontmoeten.

Alexander Dewulf
CEO Cebeo & Sonepar Belgium

 


 

Hulp nodig bij realisatie? Onze specialisten helpen graag!

Ja, ik wil op de hoogte blijven en schrijf me in op de nieuwsbrief

Vind een filiaal

Contact
Wij gebruiken  cookies
Wij gebruiken  cookies  om uw gebruikerservaring te verbeteren.