Modern en toekomstgericht vervoer heeft niet alleen gevolgen voor het wegverkeer, maar ook voor de elektrische installaties van nu wanneer laadstations voor het opladen van elektrische voertuigen worden toegepast.
Bij aankoop van een elektrisch voertuig moet de bestaande elektrische installatie worden gecontroleerd omdat de geïnstalleerde apparatuur en het voertuig moeten voldoen aan het noodzakelijke beschermingsniveau om persoonsbeveiliging te kunnen bieden. Zo moet ervoor gezorgd worden dat elke fout in de installatie kan worden gedetecteerd en op een veilige manier kan worden afgeschakeld.
Volgens de norm (IEC 61851-1) moeten laadpalen beveiligd worden met een aardlekbeveiliging die gelijkstroom kan detecteren. Dit kan in de praktijk gebeuren met een type B of een zogenaamd type A-EV aardlekschakelaar. Deze laatste voldoet uiteraard volledig aan de gestelde norm (IΔdc = max. 6 mA) maar heeft daarmee ook gelijk zijn beperkingen…
Eaton vertrouwt niet op een oplossing die alleen voldoet aan de norm, maar richt zich op het hoogste veiligheidsniveau en een toekomstbestendige elektrische installatie!
Waarom is het installeren van een PFIM Type B aardlekschakelaar in de praktijk toch de beste oplossing?
Lees in de leaflet PFIM Type B voor EV-oplaadstations meer over de zeer hoge veiligheid en beschikbaarheid zodat ongewenst afschakelen wordt voorkomen.
.png)