Van A tot Z via je eigen IT-systeem

Geautomatiseerde artikelinformatie
Cebeo Export automatiseert je artikelbestand met nettoprijzen en productinformatie. Die informatie kan eenvoudig en efficiënt worden ingeladen in jouw systeem. Dankzij onze webservices krijg je realtime toegang tot dynamische informatie zoals nettoprijzen en voorraden.
Voordelen van geen lokaal onderhoud aan artikelbestanden:
- Via e-procurementsystemen kan de Cebeo-webshop dienen als externe catalogus, waardoor beheer overbodig wordt. Onze webshop voldoet aan de SAP OCI-standaard en kan op maat worden aangepast.
- Beschikbaarheid van een cXML Punch Out interface, gebruikt door systemen zoals Oracle en Ariba. Onze webshop kan ook uitgebreid worden met andere punch-outmechanismen.

Efficiënte bestelprocessen
Elektronische bestellingen zijn sneller en foutloos, met de mogelijkheid om bestelreferenties op te slaan en terug te sturen met documenten zoals bestelbevestigingen of facturen. Dit maakt optimale procesaansturing mogelijk. Bestellingen kunnen worden verzonden via XML of EDI.

Realtime bestelbevestigingen en leveringsbonnen
Bestelbevestigingen worden kort na ontvangst verzonden in HTML- of PDF-formaat (voor de gebruiker) of in gestructureerd formaat zoals XML, CSV, DBF (voor computersystemen). Verzendopties zijn e-mail of FTP/HTTP voor optimale integratie. Dit zorgt ervoor dat de bestelstatus in jouw systeem up-to-date is. Elektronische leveringsbonnen bevatten alle informatie over te leveren goederen, wat tijd bespaart bij de registratie.

Elektronische facturatie
Wij versturen facturen elektronisch, standaard via Peppol. Wanneer jouw boekhoudsysteem gekoppeld is met het Peppol-netwerk, worden facturen automatisch ontvangen en verwerkt.

Bekijk onze video over System-to-System bij Cebeo:
Onze integratie-oplossingen

Punch-out / OCI
OCI staat voor ‘Open Catalog Interface’ en is dé standaard voor communicatie tussen webshops en ERP-systemen. De Cebeo-webshop is SAP OCI en cXML compliant, maar dat kan ook op maat van het IT-systeem van de klant. Daardoor is de artikelinformatie altijd up-to-date.
Als je de artikelen online selecteert en aan de basket toevoegt, wordt die in het afgesproken punch-out-formaat doorgestuurd. Hét voordeel? Je hoeft lokale artikelbestanden niet meer te onderhouden.

GetCart
GetCart wordt gebruikt om een klaargemaakte basket over te brengen naar het systeem van de klant.

Webservices
Met webservices kan jouw systeem vanop afstand communiceren met het onze voor bv. productinformatie, offerte-aanvragen… Het opvragen van dynamische informatie (realtime info, nettoprijzen, voorraadinformatie, …), wordt daardoor heel eenvoudig.
Reeds gekoppelde software
Hieronder een kleine selectie van externe software waar we reeds mee werken:











