Meestgestelde vragen
Op zoek naar informatie? Ontdek alvast de antwoorden op de meest gestelde vragen.
Meestgestelde vragen
Meestgestelde vragen
Op zoek naar informatie? Ontdek alvast de antwoorden op de meest gestelde vragen.
Inloggen
Heb ik dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als op de oude site?
Nee, om in te loggen op je account op onze webshop moet je deze stappen volgen:
Inloggen in 5 snelle stappen
- Surf naar je vertrouwde e-shop op https://eshop.cebeo.be.
- Zie je de pop-up? Vul hier je e-mailadres in.
- Bevestig je e-mailadres via de mail in je mailbox.
- Maak nu een persoonlijk paswoord aan.
- Met dit paswoord log je in op onze nieuwe webshop.
Kan ik ingelogd blijven op mijn account?
Als ingelogde gebruiker kan je standaard 14 dagen ingelogd blijven. Dit kan niet als je cookies verwijdert of prive-modus gebruikt. Je hoeft dus niet elke keer opnieuw in te loggen om toegang tot de website te krijgen. Wat wel belangrijk is, is dat je zorgvuldig met jouw informatie omgaat. Als je inlogt op de site via een computer, tablet of mobiel die niet van jou is, gebruik dan de prive-modus om in te loggen.
Heb ik toegang tot het nieuwe platform via mijn mobiel?
Ja, je krijgt toegang tot het platform op jouw mobiel via jouw gebruikelijke browser. De hele site is ontworpen om op mobiel te worden gebruikt. Een app-versie komt later.
Prijzen en promoties
Hoe kan ik de netto-en bruto prijzen zien van een product?
Naast de weergegeven prijs zie je een info-icoon (i). Hier kan je op klikken, waar dan de netto en bruto prijzen van het product zullen verschijnen. In je instellingen kan je ervoor kiezen om prijzen wel of niet te tonen op zoekpagina’s, productpagina’s en/of in de lijsten van favoriete producten.
Hoe krijg ik zicht op product toeslagen en belastingen?
Naast de prijs die wordt weergegeven, zie je een info-icoon (i), je kan erop klikken om de belastingen en toeslagen die aan het product zijn gekoppeld, te zien.
Hoe profiteer ik van promoties op de webshop?
Je kan de promoties onderscheiden van andere producten als je op de zoekresultaatpagina ‘In promotie’ ziet staan. Klik door en bekijk de aankoopmogelijkheden.
Mijn orders
Worden mijn openstaande bestellingen overgezet naar het nieuwe platform?
Je kan je bestelgeschiedenis terugvinden op het nieuwe platform bij account, onder ‘Bestellingen’.
Mijn order is bevestigd, kan ik een artikel toevoegen, veranderen of verwijderen?
Lopende bestellingen kunnen niet online worden bijgewerkt. Als je de bestelling wil wijzingen, kan je contact opnemen met jouw filiaal of Cebeo contactpersoon.
Kan ik aanvullende notities toevoegen aan mijn bestelling?
Ja, je kan referenties of notities toevoegen op de verificatiepagina tijdens de checkout. Voordat je je bestelling bevestigt, kan je verschillende opties kiezen.
Kan ik met een credit of debitkaart betalen?
Nee, betaling per credit of debitkaart is momenteel niet beschikbaar. Betaling is alleen mogelijk via krediet. In een later stadium zal dit wel mogelijk zijn.
Kan ik het leveradres wijzigen?
Het leveradres kan je wijzigen vanuit jouw winkelmand.
Selecteer ‘Bezorging’ in jouw winkelmand. Dan heb je de mogelijkheid om het adresboek te openen en een ander adres te selecteren voor de levering.
Kan ik een ander adres toevoegen voor de levering van mijn bestelling?
Je kan een adres toevoegen voor de levering van jouw huidige bestelling. Zodra je de bezorgmethode selecteert in jouw winkelmand, heb je de mogelijkheid om het adres te wijzigen voor de levering. Je kan een adres creëren of een adres selecteren dat al in jouw adresboek bestaat.
Kan ik het afhaalpunt van mijn bestelling veranderen?
In je winkelmand kan je het afhaalpunt veranderen. Zodra je hebt gekozen voor afhalen in een filiaal, klik je op wijzig en heb je de mogelijkheid om een ander filiaal te kiezen. De vooraadbeschikbaarheid wordt bijgewerkt van het gekozen filiaal.
Kan ik voor het afronden van mijn bestelling, de prijs/promo/ beschikbaarheid details bekijken?
Prijzen, promoties en beschikbaarheid van voorraad zijn beschikbaar voordat je de bestelling afrondt en kan je vinden in je winkelmand.
Kan ik mijn bestelgeschiedenis bekijken?
Ja, bij je account kan je kiezen voor bestellingen. Daar kan je de status, orderreferentie, bestelmethode, … bekijken. Je hebt de mogelijkheid om de orderlijst te zien van je bestellingen met gedetailleerde pagina’s van elke bestelling.
Product
Hoe worden producten gesorteerd op voorkeur?
Momenteel wordt de product volgorde bepaald door de relevantie van jouw zoekopdracht of de volgorde die is vastgesteld in de productcatalogus. In de nabije toekomst zullen we de kennis van jouw aankoopgeschiedenis (merken, categorie, producttype, ...) gebruiken om onze aanbevelingen voor jou te personaliseren
Is het mogelijk om de beschikbaarheid te tonen van een product bij meerdere filialen?
Als je de beschikbaarheid van een bepaald product wil zien in een ander filiaal, kan je op de productpagina klikken op “controleer beschikbaarheid in andere filialen”. Er verschijnt dan een menu aan de rechterkant dat je zal helpen de beschikbaarheid te zoeken van een product. Je kan je locatie gebruiken als referentie, of een adres (met behulp van de zoekbalk)
Winkelwagen
Is het mogelijk om een bestelling op de website te starten en deze in de winkel af te ronden?
Ja, je kan je winkelwagen op de website starten en er vervolgens vanaf je mobiel bijvoorbeeld in de winkel afronden door weer in te loggen op je account.
Kan ik voor het afrekenen informatie over prijs / promo / beschikbaarheid bekijken?
Prijzen, kortingen, voorraad en ecotax zijn te zien voordat je afrekent, en worden weergegeven in de winkelwagen.
Kan ik het afleveradres in mijn winkelwagen wijzigen?
Het afleveradres kan worden gewijzigd vanuit de winkelwagen; Wanneer de bezorgmethode voor de winkelwagen is geselecteerd, heb je de mogelijkheid om het adresboek te openen en een ander afleveradres te selecteren of een toe te voegen.
Kan ik een ander afleveradres voor mijn winkelwagen toevoegen?
Je kan een afleveradres toevoegen dat moet worden gebruikt voor je huidige bestelling; Wanneer de bezorgmethode in de winkelwagen is geselecteerd, heb je de mogelijkheid om het adresboek te openen en een ander afleveradres toe te voegen.
Kan ik de afhaallocatie in mijn winkelwagen wijzigen?
De afhaallocatie kan vanuit de winkelwagen worden gewijzigd; Wanneer de afhaalmethode van de winkelwagen is geselecteerd, heb je de mogelijkheid om de “store locator” (winkel zoeker) te openen en een andere winkel te selecteren. De beschikbaarheid van de voorraad wordt bijgewerkt volgens de nieuwe geselecteerde winkel.
Checkout
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Je krijgt de lever- en afhaalinformatie zodra je doorgaat met afrekenen en toegang hebt tot de leveringspagina.
Kan ik notities toevoegen aan de bestelling?
Je kan aanvullende bestelnotities toevoegen bij het afrekenen, in de invoervelden voor notities en referenties die je op de verificatiepagina kan vinden.
Kan ik met creditcard of bankkaart betalen?
Betaling met creditcard of bankkaart is momenteel niet mogelijk; De betalingen vinden plaats door middel van krediet en worden gefactureerd.
Offertes
Hoe vraag ik een offerte aan?
Het is op dit moment niet mogelijk om een offerte aan te vragen op de website. Je kan een offerte aanvragen door contact op te nemen met je verkoopvertegenwoordiger of je filiaal.
Dienst na verkoop
Ik heb mijn bestelling bevestigd. Kan ik een product toevoegen, wijzigen of verwijderen?
Openstaande bestellingen kunnen niet online worden gewijzigd. Als je jouw bestelling wil wijzigen, kan je contact opnemen met je verkoopvertegenwoordiger of je filiaal.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen? (levering)
Je laatste bestellingen worden weergegeven op de homepage wanneer je bent ingelogd. Het is een snelle manier om naar je bestellingoverzicht te gaan, waar je je openstaande bestellingen kan zien met details zoals de huidige status.
Hoe weet ik of mijn bestelling is afgeleverd?
Op de bestelpagina zie je de status van de bestelling en van elke zending. Het afleverbewijs wordt ook bij de verzending gevoegd op de pagina met de bestelling details.
Account
Kan ik gebruikers toevoegen aan mijn account?
In je profiel kan je via gebruikersbeheer een nieuwe gebruiker toevoegen als je zelf voldoende gebruikersrechten hebt. Wanneer de gebruiker is aangemaakt kan je de juiste rechten toekennen.
Kan ik de rechten van andere gebruikers wijzigen?
Als je een beheerder bent, heb je ook toestemming om de rechten van andere gebruikers op hetzelfde account te beheren. Dit doe je door naar de pagina Gebruikersbeheer te gaan in het gedeelte “Account”. Ga dan naar het gebruikersprofiel dat je wil veranderen en wijzig eenvoudig de rechten.
Hoe kan ik van klantaccount veranderen?
Als je meerdere accounts hebt, kan je gemakkelijk veranderen van het ene account naar het andere, mits je bent ingelogd met dezelfde identificatie-informatie. Ga hiervoor naar je profiel en klik op de dubbele pijl die naast je bedrijfsnaam en klantennummer staat. Bij deze pagina zal je de optie hebben om een ander account te selecteren.
Kunnen we bij het importeren van referenties een Excel-bestand importeren?
De functie om zelf klantreferenties te importeren is momenteel nog niet online beschikbaar. Als je referenties wil toevoegen, kan je contact opnemen met je filiaal of verkoopsvertegenwoordiger.
Voor hoe lang worden facturen gearchiveerd?
Al jouw reeds gedane bestellingen zijn toegankelijk in de accountpagina en facturen zijn bij elke bestelling gevoegd en kunnen worden gedownload op de pagina met bestelgegevens.