Tournai Xpo volledig gerenoveerd met logistieke ondersteuning van Cebeo

 

Om beter in te spelen op de grote vraag aan beurzen, conferenties en evenementen, wilde de stad Doornik Tournai Xpo volledig renoveren. Daarvoor schakelde de onderneming Tradeco de installateurs van D.E.I. in, die op hun beurt rekenden op de logistieke services van Cebeo voor kabels, klein materiaal, metersets en schakelborden. 

Een beurshal van meer dan 10.000 m² renoveren, is geen klus die op één dag geklaard raakt. “Een groot deel van de beurs werd volledig afgebroken en gereconstrueerd. De plafonds moesten bijvoorbeeld hoger om de mogelijkheden voor events uit te breiden”, legt Bruno van D.E.I. uit. “Aan de plafonds hebben we nu bijvoorbeeld ook rails voorzien met telkens de mogelijkheid om stroom aan te sluiten voor beursstanden.”

Voor de grote hoeveelheid kabel, klein materiaal, metersets en schakelborden die nodig waren, rekende Bruno Delva van D.E.I. op de projectcel van Cebeo. Alix Waterlot van Cebeo’s Project Support analyseerde het project. Ook Accountmanager Antonio Valentino was betrokken voor de logistieke opvolging. Op die manier kon Kevin Braeye (D.E.I.) als sitemanager vlot aan de slag om het indrukwekkende project te realiseren. 

 

Het is niet alleen een project dat veel tijd in beslag nam, maar ook een kwestie van echt teamwork. “Zo’n twaalf mensen van D.E.I. hebben hier ter plekke werk verricht”, vertelt Bruno. “Maar we konden ook echt rekenen op Cebeo als partner. Al meer dan 20 jaar werk ik samen met Cebeo. Cebeo is en blijft een heel goede leverancier met mensen zoals Antonio die voor je klaarstaan. Voor de logistieke kant van het project hebben we dankzij hen geen problemen ervaren. De gigantische voorraad in het Cebeo Distribution Center (CDC) is daarvoor ook zeker een pluspunt.”

Omnichannel experience

Bruno plaatste zijn bestellingen ook deels via de webshop. “Ik moet sommige functionaliteiten van de nieuwe webshop nog ontdekken, maar al bij al ben ik positief. Bovendien blijft het zeker een voordeel dat ik rechtstreeks contact kan hebben met de mensen van Cebeo.” Voor accountmanager Antonio Valentino is het niet de eerste keer dat hij dit hoort. “We zijn in transitie en we breiden onze bestelmogelijkheden uit op basis van de feedback die we krijgen van klanten. In grote lijnen is de webshop hetzelfde als vroeger, maar de nieuwe functionaliteiten hebben zeker een meerwaarde. Uiteraard blijven wij ook persoonlijk bereikbaar. Zo kunnen we onze klanten zo goed mogelijk ondersteunen op de manier die zij liefst willen.” 

Heb je zelf een project lopen? 

Contacteer ons hier

Benieuwd naar hoe het eindresultaat tot stand kwam? Kijk dan ook zeker onderstaande video van Stad Doornik.