Cebeo ontvangt opnieuw ‘Best Online Partner Program’-certificaat van Schneider Electric
Voor het tweede jaar op rij heeft Cebeo het BOPP-certificaat (Best Online Partner Program) van Schneider Electric mogen ontvangen. Deze erkenning onderstreept het succes van Cebeo op het gebied van de digitale transformatie en het streven naar een optimale klantbeleving. “Het is een mooie bevestiging van onze gezamenlijke inspanningen met Schneider Electric om de digitale ervaring van onze klanten continu te verbeteren”, aldus Robbe Vanhoutte, Digital Business Developer bij Cebeo.
Al jarenlang timmert Cebeo nauwgezet aan de verbetering van zijn webshop. Daarvoor werkt de marktleider ook intens samen met Schneider Electric, wat opnieuw bekroond wordt met het BOPP-certificaat.
Het strategische programma laat toe om bestaande klanten beter te bedienen én potentiële nieuwe klanten te bereiken. Jaarlijks wordt een gezamenlijk actieplan opgesteld dat focust op verschillende pijlers zoals onder andere de datakwaliteit van producten, zoek- en vindbaarheid en contentmarketing.

Het harde werk dat de teams van Schneider Electric en Cebeo samen hebben verricht, leidt jaar na jaar tot significante verbeteringen van Schneider Electric op de Cebeo-webshop. “We merken dit vooral aan de verbeterde vindbaarheid van de Schneider-producten”, legt Robbe Vanhoutte uit. “Door productomschrijvingen, content en keywords te optimaliseren, alsook productvarianten en gerichte landingspagina’s toe te voegen, kunnen klanten nu nog sneller navigeren door het brede assortiment van Schneider Electric en de juiste producten vinden.”
Klanten kunnen nu nog sneller navigeren door het brede assortiment van Schneider Electric.
Robbe Vanhoutte, Digital Business Developer bij Cebeo
Meer dan 50 filialen, online én mobiel bereikbaar
Cebeo staat gekend om zijn lokale aanwezigheid en het sterke contact tussen hun eigen gespecialiseerde medewerkers en installateurs. Deze persoonlijke service is en blijft cruciaal voor de goede samenwerking met klanten.
Om die persoonlijke service te ondersteunen, zet de marktleider sterk in op online innovatie. Vooral daarom is Gilliam Schoorel, Head of Digital Strategy and Change Office bij Cebeo, trots op het certificaat en de digitale prestaties van Cebeo: “Onze klanten kunnen waar en wanneer ze maar willen terecht voor ons volledige productaanbod,” vertelt hij. “We hebben recent bijvoorbeeld onze Cebeo-app vernieuwd, waarmee professionals zelfs vanop de werf makkelijk een bestelling plaatsen of consulteren. Een mooi voorbeeld van het bestelgemak dat e-commerce met zich meebrengt. We focussen ons vooral op kwaliteit en gebruiksgemak, waarvoor we constant nieuwe verbeteringen ontwikkelen. Door deel te nemen aan programma’s zoals die van Schneider Electric, slagen we daar ook in,” besluit Gilliam Schoorel.