You are using an outdated browser. Upgrade your browser today to better experience this site.

De toonbankverkoper van 20 jaar geleden bestaat niet meer

cebeo haren 

Filiaalmanager Alain Manghelinckx zag als geen ander hoe het Cebeo filiaal de afgelopen 24 jaar evolueerde van een echt magazijn naar het filiaal als servicepunt. “Installateurs vinden ook hun weg naar een filiaal louter wanneer ze met vragen zitten, zelfs al hebben ze op dat moment geen materiaal nodig.”

“De situatie waarin een klant wacht terwijl een magazijnier zijn bestelling klaarmaakt, en nadien afrekent aan de toonbank, is vandaag niet meer denkbaar. Maar zo was het wel toen ik bij Cebeo begon”, herinnert Alain Manghelinckx zich.

SNEL OP WEG

Wanneer een klant met een projectvraag aan de toonbank komt, zijn er twee mogelijkheden. “De gemakkelijkere vragen over PV of videofonie proberen we meteen te behandelen via onze binnendienst. Dit zowel om onze klant snel op weg te helpen, alsook om onze eigen ‘load’ te verlichten. Complexere vraagstukken verwijzen we door naar onze specialisten. Zo kan een grondig verslag met situatieschets worden opgemaakt. De klant staat centraal.”


BRUSSEL

Het filteren van vragen vermijdt ook lange wachttijden aan de toonbank. ”Wij zijn al open om 6u30. Tot 7u is hier een echt piekmoment. De installateur wil voor de files Brussel uit. Typisch aan de hoofdstad zijn ook de vele kantoorgebouwen. Daarom zien wij hier heel veel onderhoudstechnici die in die tertiaire sector werken.”

 

3.300

Een filiaal is vandaag een echt servicepunt. Maar al mag die service nog zo uitgebreid zijn, alles begint natuurlijk bij het assortiment. “Ons basisassortiment, bestaande uit zo’n 3.300 referenties, stemmen we deels af op de lokale markt”, weet Alain Manghelinckx. “Sommige producten of merken scoren beter in de ene dan de andere regio. Die verschillen zijn vaak historisch gegroeid.”

 cebeo haren  

 

HERNIEUWBARE ENERGIE

Producten en oplossingen evolueren ook, en vandaag sneller dan ooit tevoren. Het is dan ook logisch dat het aanbod in de filialen een dynamisch aanbod is. “In mijn beginperiode bestond ons assortiment vooral uit installatiemateriaal. Maar de laatste jaren zijn onder andere home automation en hernieuwbare energie heel erg belangrijk geworden.”

 

LED OVER DE TOONBANK

De grootste dynamiek ziet Alain Manghelinckx in het verlichtingsaanbod. “Tot over een paar jaar terug namen we nooit LED-strips lokaal op voorraad. Vandaag doen we dat wel, en die gaan vlot over de toonbank hetzij voor residentiële of tertiaire toepassingen.”

 

VIER

Binnen de ring rond Brussel zijn liefst vier Cebeo filialen: Drogenbos, Haren, Jette en Etterbeek. Of het interessant is om het assortiment van dit kwartet op elkaar af te stemmen, is maar de vraag. “Gezien de mobiliteit in Brussel, lijkt complementariteit van de filialen me moeilijk”, meent Alain Manghelinckx. De afstand mag dan kort zijn, de tijd die je onderweg bent, is dat niet. Daarom is het aanbod dan ook grotendeels gelijk. Een stevig basisassortiment is cruciaal.”

 

haren

"Logische keuze voor Cebeo Haren"

“Normaal ben ik een vaste klant van Cebeo Drogenbos, maar deze week ben ik aan de slag op een werf in de buurt. Het is dus maar logisch dat ik bij de collega’s van filiaal Haren binnenspring voor mijn materiaal”, aldus Martin De Ligne van OHM Solutions. “Ik ben nu anderhalf jaar klant bij Cebeo, en dat is precies zo lang als mijn bedrijf in algemene elektriciteitswerken bestaat!”

Martin is duidelijk al goed thuis in het aanbod en de services die Cebeo biedt: “Ik vind altijd alles wat ik zoek, hetzij hier in Haren of in Drogenbos. Vroeger deed ik voornamelijk verlichtingsprojecten. Toen liet ik me grondig informeren door de specialisten in de Cebeolightstudio bij het filiaal in Jette. Dat Cebeo zowel thuis als op de werf levert, vind ik ronduit fantastisch!”

~ Martin De Ligne - OHM Solutions

 

 

haren

"Zodra ik iets dringend nodig heb, rijd ik naar een Cebeo filiaal"

Othman Samlali is onderhoudstechnieker bij transportbedrijf UPS. “Al die gebouwen, dat vraagt heel wat onderhoud. Vaak heb ik meteen vervangstukken nodig, en die haal ik direct af in dit of een ander Cebeo filiaal, want ik weet dat ze het hebben.”

“Of ik ook de Cebeo e-shop gebruik? Uiteraard! Lampen, contactdozen, schakelaars of tools zijn zaken die ik het frequentst bestel. Ik heb nog nooit problemen gehad met de service van Cebeo, noch met de levering, die heel erg snel is!”

~ Othman Samlali - transportbedrijf UPS

 


Testimonials
Projecten

Hulp nodig bij realisatie? Onze specialisten helpen graag!

Downloads

Ja, ik wil op de hoogte blijven en schrijf me in op de nieuwsbrief

Nieuws
Video's

Vind een filiaal

Contact
Wij gebruiken  cookies
Wij gebruiken  cookies  om uw gebruikerservaring te verbeteren.